20070621

Varför skidbacken? Varning för midsommar

Kan läsa i Ljusnan idag att majoriteten i Bollnäs kommun gjort upp om att köpa tillbaks Bollebacken som är kommunes skidkulle, synd. Storyn om den här backen är lång trasslig och kommunen har köpt och sålt den vid flera tillfällen tidigare. I grund och botten handlar det om att det inte är ekonomiskt att driva backen, sen finns det andra skidanläggningar i grankommunerna som kommun nu kommer att konkurrera med. Magnus Andersson har skrivit om det på sin blogg där han också meddelar att han inte kommer ta ett ansvar för det här beslutet.

Nu blir det iaf midsommar, datorn ska slås av, jag ska skynda hem och packa. Sen blir det jag och kombon "i samma bil" söderut mot Hälsinglands ljusa dalgångar. Där Gustav bjudit till dans vid Ljusnans strand (förra året var det typ 2,5 kilometer till stranden) i goda vänners lag. Men jag har några önskemål till er därute. Kör försiktigt - det kommer dö flera människor denna helg, det kan vara du eller jag. Sist men inte minst måste jag säga att väder gudarna verkar le mot mig som valde att ta ett jobb norrut, läs här. Det står att "I söder kommer det nog regna, kallt i Jämtlandsfjällen men i Djupa dit Jonas skall så är det varmt på midsommarafton - Grett!"

Glad midsommar på er alla - och ta det lugnt...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ska du iväg och kolla på storsjöcupen något då?

Anonym sa...

Oi, achei teu blog pelo google tá bem interessante gostei desse post. Quando der dá uma passada pelo meu blog, é sobre camisetas personalizadas, mostra passo a passo como criar uma camiseta personalizada bem maneira. Até mais.

Jonas Rask Samuelsson sa...

Du det vore skoj men jag har en riktigt hård vecka plus att jag gränsar till feber och ont i halsen så jag skall vara inne så mycket som möjligt...Är du med?