20070613

Skakande dag för demokratin

Idag pågår på flera håll i landet klara oegentligheter på demokratin.

Det värsta här i Östersund där någon har hotat två anställda på Östersundsposten. Det som ändå känns bra är den totala uppställningen som tidningarna skall ha att granska makten och genom ledarsidorna bilda opinion. Det finns ett citat för dagar som denna..


"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it."-- Beatrice Hall (under pseudonym S. G. Tallentyre), The Friends of Voltaire, 1906


För oavsett hur fel majoriteten här i landstinget än kan ha är det människor av kött och blod som jag respekterar. Våld och hot hör inte hemma i ett civiliserat samhälle byggt på demokratins grunder.


Samtidigt i riksdagen pågår det partipiska deluxe från mitt eget parti. Fredrick Federley och
Annie Johansson är riksdagsgruppen uppmanad att lyda den välkända partpiskan.

Min uppmaning till dessa 2 är att rösta efter eget hjärta, Fredrick: Partiet har gjort väldigt lite för att just du skall sitta där du sitter. Vi är flera som känner till din resa från Kungsör till STHLM och de kommentarer du fått på vägen, men framförallt den insats och det slit du lagt ner på CUF. Annie du har varit en stark motor som dragit CUF framåt och du har gjort med det med en vilja och engagemang
av stål, det vet jag. Du är också vald utifrån att du är Annie och för dina åsikter låt inte dina idéer stoppas av några som jag i varjefall inte märkt argumenterat för förslaget.

Härmed uppmanar jag er båda att rösta efter det ni känner och inte partipiska, ni har mitt fulla stöd oavsett vilken knapp det blir. Märkligt finner jag det att det finns de i vårat parti som vill gå längre...skulle vara kul att höra vilka och varför.

Inga kommentarer: