20070608

Inte sedan Hörnlunds tillträde...

Det är helt sanslöst vilka insändare som politiker häver ur sig nuförtiden. Här kan ni läsa den senaste i Länstidningen återigen från Eva i Bräcke (s). Hon ojjar sig över hur illa det går för Sverige och de svaga med en alliansregeringen. Framförallt så är det stora sprickor inom Alliansen, ha, då skulle hon jobbat politiskt på landstinget idag. Fem över tolv fick vi förslagen från majoriteten, 3 sidor. Att vara ute och skälla bemöts enklast med att visa på verkligheten.


Bo Bylund redovisar statistik över hur många som kommit i jobb, ordet rekordlågt används ofta *blink blink*, rubriken "Lägsta arbetslösheten på 16 år" kan också vara vägvisande om innehållet.

AMS-statistiken hittar du här...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för uppmärksamheten av min insändare. Jag vill bara korrigera din uppgift om att jag är politiker. Så är inte fallet. Däremot är jag socialdemokrat, vilket känns viktigt att informera om när jag skriver insändare/debattartiklar. Eventuella läsare kan då värdera mina åsikter utifrån den vetskapen.
En sorts varudeklaration.

Jonas Rask Samuelsson sa...

Hej Eva!

Kul att du hittar till bloggosfären och min blogg. När det gäller att vara politiker så skulle jag vilja på stå att en person som uttalar sig för att tillhöra ett politiskt parti (medlem eller ej) och bedriver opinionsarbete på insändarsidor och skriver under med en partibeteckning är för mig en politiker. En påverkan på människor tankar och idéer utifrån ett politiskt perspektiv gör dig helt klart till politiker. Välkommen i gänget...