20070619

Tveksamt av Metrobloggen

Som de flesta redan känner till har bloggbyn metrobloggen.se lanserats. Några av toppnamnen är Karolina Lassbo och Fredrick Federley. Det är ju klockrent av Metro att lansera kända namn på för att dra trafik till metro.se och bygga ett ny typ av närvaro på nätet. Lite synd kan jag tycka det är att tekniken inte är den vassaste, har själv funderat på att kliva över till Wordpress då de har fler avancerade funktioner men än så länge fungerar Blogspot.com bra.

Det anser vara högst tveksamt är de särskilda villkoren som Hakke noggrant gått igenom för metrobloggen.se. Efter ett antal år med headset och försäljnng av diverse varor per telefon har man jag lärt mig en del om hur distansavtalslagen och särskilda villkor fungerar. Vi var aldrig i närheten av något sådant här kan jag lova, fulsälj skulle det ha hetat på jobbet. Jag tycker bloggare skall fundera både två och tre gånger innan bloggen flyttas eller startas på metrobloggen.se

Nu hem och vila...

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack for intiresnuyu iformatsiyu