20070321

Här ska åkas skidååår!

Så har det hänt!

För första gången på minst 3 vintrar spände jag på mig mina längd skidor. Anledning var att min rygg börjat påminna om den där kraschen i Sälen för många pår sedan som slutade på Mora Lasarett och röntgen med påföljande 2-3 månaders sjukskrivning.

Hur som haver drog jag iväg till stadion, som snälla männikor här uppe tipsat om. Att tilläggas bör att det erbjuds gratis dusch och bastu i anslutning till skidstadion, samt att det på Östersunds hemsida redovisas när spåren senast preparerades, kolla här.

Dusch + motion = 2 -> Ja drar!

På parkeringen mötte jag en trevlig man, som förutom att berätta att det var nära på OS kvalité på spåren (han var iaf 45 år så erfarenhet borde han ha), pekade han ut spårens start och duschar mm.

Som otur var hade jag inte läst in mig på spåkartan som finns här., så med tvekande samvete borde tror mig jag ha kört 5 km, UTAN ATT RAMLA!


I dag var en sån där dag då man känner att man levt som om dagen var den sista.

Så stolt - så nöjd!!!

Inga kommentarer: