20070311

Dan före dan - nytt jobb imorgon

Hej!

Det var ett par veckorna sen jag blogga senast, många skäl till det.
Det största skälet är att jag har fått ett nytt jobb. Imorgon börjar jag
nämligen jobba som politisk sekreterare för Centerpartiet i Jämtland.


Det kommer att bli en härlig utmanning. Jämtland är ett av Sveriges starkaste centerdistrikt ex C har 20% i landstinget (mest för C i Sverige) och vi är näst största parti i landstinget i länet. Häruppe har C också fått förtroende i många kommuner och innehar kommunalrådsposten i bla Åre, Strömsund, Krokom och Berg mfl. Jag kommer framförallt jobba tillsammans med Marianne Larm-Svensson som är oppositionslandstingråd. Tillsammans med henne ska jag arbeta för fler entreprenörer och fler alternativa driftsformer i vården och självklart för Centerframgångar i valet 2010.

Jobbet mjukstartar med Centerpartiets kommunala sektion här på expen (där jag tillfälligt sover) imorgon klockan 09:00 för att gå vidare till C-DS AU klockan 13:00 och tisdag blir installationsdag med fixandet av allt på kontoret på landstingshuset samt några kortare möten skall hinnas med. Spännande blir det och jag kommer att skriva en hel del om arbetet här på bloggen.

För övrigt har jag hunnit med två kvällar på stan, det är ju helt enormt med mer än två pubar att välja på när man ska ut. Har även hunnit med att träffa lite folk Andreas Stenmark har agerat personlig guide och gett mig the quick grande tour of Östersund, min gamla kontorskompis från Ljusdal Anna Ingman har börjat studera här så vi passade på att äta mat och ta en öl medans vi pratade ikapp och löste världsproblem. Sen eftersom jag tillfälligt bor på expen har jag under veckan skakat tass med Monica Henriksson ombudsmannaklippan häruppe, Per "Pelle" Söderberg numera gammal räv, Sven Hellström kretsorganisatör och lokal kändis som bla revy-transa, Bogna W-A driven CK-ordf med polskt arv mfl. trevligt har det varit och det ska bli kul att få sätta igång.

Det känns bra och det känns verfkligen som jag kommer trivas här - ska bara få tag på en bostad så kan det bli lite normalt liv också - har ni något tips så maila gärna på: jonas.rask.samuelsson@centerpartiet.se


Nu är det god natt - Roger över roger ut!

Inga kommentarer: