20070316

Första veckan avklarad

*puuh*



Det var längesedan jag varit så här utkörd. Det är faktiskt riktigt skönt och har haft något av den bästa vecka på år om jag ska vara ärlig. Har träffat ja´ vet int´ hur många nya männ´skor och den mängd info/kunskap jag har fått. Det är nästan så man blir orolig för knoppen ibland.


Det innebär så klart att det är dags för årets första lista:
1-Kommunala sektionen. Jag blir så härligt imponerad av dessa kompetenta kommunpolitiker. Som verkligen brinner för invånarna i sina kommuner. Skojigt var också när man såg huggsexan om ordet under mötet i måndags. Inte en sitta tillbaks och fika stund här inte, det skulle det åstadkommas och planeras, imponerande!

2-Marianne. Har ni haft den där känslan av att "nu börjar det nåt nytt och undra hur det kommer att gå!?" Jag har haft den sedan jag sökte och jobbet och den har bara tilltagit sedan jag tackade ja. Efter denna vecka är det ganska mycket borta, Marianne min "boss" är kompetent nog att både ta över och leda landstinget. Det är bara fullt ös mot 2010 som gäller, jag tvekar inte.

3-Östersundarna. Ja inte vet jag hur men det har fungerat helt perfekt (trots att jag sover på expen fortfarande) att komma hit upp, människorna här skall ha stort tack. Ett exempel var när jag gick förbi en villa, efter att Monica bjudit på Chicken-vings och lånat ut duschen, häromdagen. Utanför villan har någon lämnat en tom barnvagn ståendes på vid bron med bara någon meter till gatan. Att man vågar, kanske är den här stan så här!? Jag nästan hoppas, tänk er Järvsö, Kilafors eller Svalöv fast med 58´000 invånare och ett större antal pubar och dansgolv, SWEET!

4-Framtiden. Det blir inte mycket bättre läge än så här, dags att leverera av livet igen.


-Peace out!

Inga kommentarer: