20070120

Pimpel, bastu och trevligt sällskap

Trots kylan (19-16 minusgrader imorse) bestämde sig ett modigt gäng (jag, Helena & Arvid, Micke & Rasmus) att spendera dagen ute i naturen med snö och is. Det var tänkt att det skulle pimplas vid mormor och morfars stuga, men med cirka 14 minusgrader och 5-10 sekundmeter vind var det grillning av korv samt varm dryck som fick dominera dagen. Innan brasan var redo sattes samtligas kunskaper i "att göra eld med halvblöt ved" på rejält prov men med en dåres (eller frusen dåres) envishet lyckades det och grillningen tog fart. Dock avlsutades dagen på sjön med brottning i snön för att hålla värmen uppe. Slaget stod mellan mig, Arvid, Micke Jacobs och Rasmus.
Utan fisk men med glatt humör och stolta över att ha spenderat en dag i naturen, trots att fader frost gjort sitt för att hålla oss inne, for vi hemåt. En sanning med modifikation då jag, micke och rasmus for och tog en bastu i Ljusdal innan det blev hemfärd för samtliga. Lägger ut några bilder från idag, med bitande kyla knäpps det inte många kort men några blev det.

Vid den där tallen tar ni vänster sen är ni framme ; D

Arvid var nöjd trots kylan och att planen med fem fiskar sprack.



"Rasmus in motion" heter mästerverket, dagens stående kommentar var "synd att det är kallt".


Nöjd bloggare (jag) iklädd sin röda overall som bidrog till många skratt under dagen, men som inte frös.

Nu ska jag ta det lugnt, vara hemma (blev nån öl och ett par whisky igår med Japen) och vila inför första dagen i Järvsöbacken imorgon.

Helt perfekt dag - tack ska ni ha!

Inga kommentarer: