20070124

Regeringens första examen imorgon.

Den 25:e smäller det...då finns det ingen som tar en" Så går Magnus Ugglas "kung i baren" som handlar mycket om löning, och när vi pratar om löning tänker vi genast på lön för mödan och då är det alltså den nya allians-regeringens politik som skall in i dagens blogginlägg. För imorgon kommer första löneutbetalningen med alliansens alla nya regler och avdrag. Frågan jag ställer mig är om Anders Borg och de övriga i Alliansen är kung i baren imorgon eller inte...det återstår att se. Får vanligt folk mer pengar imorgon pga av sänkt skatt osv än tidigare då avlägger jag följande:

-"Halva valet 2010 avgörs imorgon, om Centerpartiet och de andra i alliansen har lyckats med att ge jobbande människor mer i plånboken. Då spår jag att alliansen sitter i regering även efter 2010."

Detta är självklart spått med en gardering, att det skapas fler jobb i Sverige men det tror jag inte är några problem, det är prio ett för allians regeringen.

Läs gärna mer från oberoende källa om vad som väntar de människor som tjänar pengar arbetarna imorgon.


Artikel och uträkning i HTF tidningen "Lön & Jobb"


I en debatt artikel i samma tidning tar TCO:s Sture Nordh tar upp ett par goda perspektiv.


Ja finns det några vilda gissningar?

Inga kommentarer: