20070713

Livet efter planket

Efter lite tystnad på bloggen är jag tillbaks. Har ju som sagt var målat en hel del bullerplank men nu är det klart. Det känns skitkul att få ett sommarjobb så snabbt och enkelt, roligt också med att träffa nya människor. Det är för mig bara ännu ett bevis på vad viktigt det är med jobb för människor. Det sociala med att tvingas umgås med människor man inte själv väljer, det ekonomiska man får ut av det för ex mat, fest och trasiga kylare och personlig utveckling i och med alla de nya perpsketiv man får uppleva efter en så där 90 timmars konverserande över hinkar med färg & pensel samt cirka tvåtusen hyvlade plankor i dimension 3 m x 34 mm roligt nog från släkten på Nordanå Trä i Hälsingland.


Framtiden ser ut att ha några kortare resor framför sig. Jag kommer lifta via Flon i Funäsdalen till Avesta i Dalarna från Östersund, det är syskonen Ehrling som bjudit in mig och Dunder på "Dalaäventyr". Senare far jag också till Vi Ungas riksläger (årsmöte) som vice ordförande i presidiet vilket kommer att bli en upplevlse. Utöver detta blir det ett stopp hemmavid sen inte mycket mer än fiska, läsa ikapp inför att jobbet kör igång samt självklart en tur på Storsjöyran för att äntligen få se Millencolin live (hoppas på de svängiga Ska låtarna) och även The Hives, sen finns såkart fler The Ark, Salam al fakir, Timo Räisinen, Timbuktu...

Avslutande några bilder med anknytning till de senaste veckornas oljande och målande.


På fatet i bakgrunden musikmaskinen, till höger kaffebryggaren som inte användes då jag to g med min lilla perkulator som inte behöver filter, nere till väsnter de blåa latex handskarna, i mitten brädor och målarbänkar slutligen till höger Röd Målarfärg.

Som mest var vi fem som jobbade i oljedimman samtidigt från vänster Jennie, Jocke, Bjärndräpar-Victor från Hede samt Karl-Jonas

Så här fint kommer det blir och med den kärleken det är oljat och målat samt kvalitén på virket kommer jag berätta för barnbarnen om den sommar jag målade staketet på Fagerbacken, för så länge kommer det nog hålla.

4 kommentarer:

Hanna Wagenius sa...

Hur du ska lyckas lifta hit �r dock f�r mig en g�ta.

Anonym sa...

aha, nu förstår jag vilka plank på fagerbacken du menade :P Blev ju väldigt bra tkr jag :D Go! Målar-gänget!

Jonas Rask Samuelsson sa...

Tack Karro! Och hanna? Antingen så var det en eller en straffspark för visst är det väl iaf någon som åker bil till Flon jag kan lifta med? Det är väl inte bara skoter som gäller? Jag menar det är väl sommar där med? Är det snö kvar, och isf hur mycket kanske ska ta med brädan? kram kram!

*hoppas jag fortfaande är välkommen*

Hanna Wagenius sa...

gl�m du br�da och skoter, men det �r inte s� j�kla befolkat h�r, som du vet och st�ndigt p�pekar..