20061016

Tsunami banden?

Bloggen Olydig har bett om brösttoner från mig med flera. Anledningen är jag tyckte att en presskonferens mitt i natten var lite väl tydligt att målet var att hindra Reinfeldt i media istället för att verkligen publicera det förkastliga som flera inom Folkpartiet och Liberal ungdomsförbundet ägnat sig åt i och med dataspionaget.

Som kommentar till Reinfeldts presskonferens mitt under värsta dagarna av "Borelius & Stegö stormen" tycker jag: det var helt rätt. Presskonferensen låg mitt på dagen och hela regeringen verkade vara informerad. Det finns ett folkligt stöd för att reda ut vad som hände på UD den natten. Att inte gå ut med informationen vore att gräva sin egen avgång. Se bara på Estonia som fortfarande förföljer Sahlin och försvaret, jag är ju av den åsikten att det finns ett och annat som inte är klart som korvspad, därför var det rätt av Reinfeldt. Det skulle räckt med ett pressmeddeladena på mailen. Jag anser fortfarande att det är rätt att gå ut med informationen för jag vill se mer transparans och öppenhet i denna regering, till skillnad mot de som har suttit. Se bara på hur UD behandlat telefonlistorna som togs bort nylgien, skrämmande.

Inga kommentarer: