20060830

Medias olika syn på prestation

Frågan om plussjobben som AMS-åtgärd är ju tudelad. Själv tycker jag synd om de som får leva på 64% av lönen och synd om de som inte har den trygghet som ett riktigt jobb ger.

Men idag ställer jag mig frågan vad är bra och vad är dåligt. Min syn på Svensk offentlighetsförvaltnig är sedan länge tillbaks rejält misstänksam. Tydligast för mig bir det nästan när Landshövdingen går på S-linjen och tycker att nymodigheter vore inte av intresse läs mer här. Ja allt är tydligen bara bra och bra hela tiden, sammma sak har jag upplevt inom komunala verksamhet med från både politiker och tjänstemän.

Innan ni läser respektive nyhetsrapportering vill jag bara säga min ståndpunkt om plussjobb och AMS. Plussjobb går ut på att ge människor semester, lyckas AMS inte ens förmedla semester då har man banne mig misslyckats totalt. Därför anser jag att AMS monopol måste brytas, ett alternativ är vårat förslag om Jobbbonus.


Bäver över bäver ut ....


Så här tycker GD frågan ska tolkas "Få plusjobb tillsattta - pengar dras tillbaka?"

Däremot verkar Sveriges Radio verkar mer nöjda "Gävleborg duktig på att få fram plussjobb".

Inga kommentarer: