20070907

It´s a okey to say "Fjollträsk!"

Det är tillåtet att använda Fjollträsk i reklam enligt MER, ja många upprörs över ordet "Fjollträsk". Av erfarenhet vet jag att det finns de som verkligen tar illa upp om ordet används medans det andra gånger kan vara passande humor i ordbråk mellan mig och andra. Hade mig häromveckan en dust med en centerpartist från Stockholm i ärendet Norrland versus Civilisationen *läs Sthlm*. Medans jag upplyste om mitt nya trafikfordon älg-dubbelspannet så förklarade han hur det var åt skogen med tunnelbanorna som var en minut sen och inte gick hela vägen hem till dörren osv. Ja det finns ju mycket att prata om eftersom lever på så väldigt olika sätt.


Nä skämt åsido, jag blir så jäkla förbannad på att man inte kan skoja lite om sig själv. Klart att jag har skoj åt ett trafikkaos i Sthlm när det endast fallit en decimeter snö där. Samtidigt har de har roligt åt våra avstånd, att jag ser snön på fjällen var dag på väg till jobbet eller att jag försökt jaga ripa med morakniv. Vi lever ju på olika ställen deal with it - jag far till Sthlm på möte de åker hit för att njuta av vår natur!


Jag är född i Skåne, har bott i Järvsö, älskar stadskaféer och fjällen, har kompisar i både Norrland och Sthlm, min syster bor numera i Bilbao. Visst jag tycker kanske att det är tråkigt i någon ort eller så men alla ställen i världen har sin charm från Kungsholmen i Sthlm till Flon i Bruksvallarna.


Can´t we just be friends?

Inga kommentarer: