20070520

Sista dagen, föräldraförsäkring

Efter lite sömn, en promenad och frukost är jag nu tillbaks i stämmolokalen. Nyss avslutades diskussionen om organisatoriska motioner. Nu är vi inne på debatten om föräldraförsäkring, själv är jag förespråkare av en individuell föräldraförsäkring med högt till tak. Det finns ett för stort glapp just nu och jag tror inte att vi inom överskådlig tid uppnår någon typ av balans i uttagna dagar.

Ida Karlsson, FS
"Jämförelsen med kvotering är ganska skev. Kvotering för mig är att en person som inte är den kompetentaste sätts på ett jobb. Att jämföra föräldraskap med ett jobb går inte".

Ett bra inlägg...som säkerligen vann en hel del röster i salen.
---

Resultatet blev avslag på individuell föräldraförsäkring, typ 60-70% var emot delad. Jag trodde fel.

Inga kommentarer: