20060918

Ett lyckat val sverige!?

Nu har jag äntlgien vaknat upp, luften är lättare att andas, solen skiner som alltid nuförtiden.
Nä skämt åsido jag var faktiskt och firade igår på sergels torg och alla tre överiga allianspartier var stolta över Centerpartiet. "Bondeförbundet" var rumsrena i sthlm, grattis alla ni i Stockholms Centerparti. Det känns skönt när jag återigen kunnat sjunga "Vem får inte komma in på rosenba-ad?.....Nuder, Persson, Messing...Nuder, Persson, Messing!" Äntligen!

Ska man lägga en kommentar över länets resultat så är det ju skoj, märkligt dock att inte S bakade mer...de fick tom ännu ett mandat i gävleborg, från 6-7.


För oss i Centerpartiet så hade jag väntat mig en större framgång ... det var 1500 personer som inte röstat på oss tidigare i riksdagsvalet som gjorde det nu och en ökning med 0,7% innebar det. Bra men jag trodde på mer.

Mest förvånande är det oklara maktläget i Bollnäs men där komer troligen Svp att regera med borgarna precis som i landstinget. Dock skulle jag vilja understryka att Ingrid Hammarbergs tid måste väl iaf vara över nu som ledare för Folkpartiet i kommunen. Hennes "önskan" om att bygga ett kulturhus för 50 miljoner har verkligen inte gått hem. Konstigt? Nä förra valet röstade man borgerligt för ett ansvarsfullt hushållade med våra skattepengar och hon vill brnna 50 miljoner på ett konserthus dumt, eller som Julia Roberts säger i Pretty Woman "Big mistake, huge!"

Nu blir duschen pizza och en latte i sthlm...äntligen ska persson få gå i pension...som statsministern som inte tog de svaga människorna på allvar...

Inga kommentarer: