20061130

Oslo-Sthlm-Jarse-Bollnäs-Gävle-Sthlm och tillbaks

Hej!

Nu är jag i sthlm, innan dess hann jag i söndags landa på arlanda efter en helgs LYMEC möte. Mötet i Oslo var bra men dock mycket snack och lite verkstad. Det var inte många besut och tydligen togs besluten i wokrshops/kommittérna vilket var nytt för mig som är van generaldebatt/plenum. En riktigt god lektion Lymec var det iaf. När man "löfter" in´et mä´ (dagens dialektala inslag) utvecklingen av Internationella kommitténs arbete tror jag CUF inom två år kommer vara bäst i Europa.

Från arlanda bar det bums av till CUF:s RO (se nere på sidan) för möte om vårens kampanj. Hemfärd och anländande med sista tåget i Järvsö klockan 23 på söndag natt.

Måndag morgon var det så dags för möte i SV-avdelningen där jag är v ordföradne och genomgång av förutsättningarna för 2007 års budget. Det kommer bli ett tufft men grymt spännande år. Efter mycket snack är det dags för verkstad. Förhoppningsvis kan jag återkomma med mer nyheter senare på ämnet. Det är ju trots allt en konkurrens på marknaden så jag vill inte yppa för mycket.

Tisdg var städdag förutom mitt första 5-parti möte som flöt på mycket bra. Roligt att det blir en utredning om skate i bollnäs. Och om det finns möjlighet att etablera en actionsporthall som ersätter dagens Gumpels. Kolla in videon från Roadtrip 2006 med några av Bollnäs skatearna.

Igår var jag på styrelsemöte med SV-regionen och förutom verksamhetsplanen var jag med och drev några förslag. Första så skall det snabbutredas möjligheter för Vi Unga att få en supportperson som också skall fungera som internkonsult åt SV-avdelningar i regionen Dalarna-Gävleborg. Sen förslog jag (och fick igenom) att verksamhetschefen Karin Örjes att ta kontakter i Gävleborg om "frmasynta möten". Viket gick igenom utan problem. "Ett sådant projekt skulle också kunna hängas på kommande Leader områden" tipsade Markus Mörk i styrelsen om.

Efter möte skyndade jag till tåget för ett till möte start 18:10 på Ro i Sthlm igen med kampanjgruppen. Klockan 19:40 begav jag mig till tunnelbanan för att gå på anställingsintervju hos SV Solna/Sundbyberg.

Idag har jag fikat med Oscar ÖStansjö i Sthlm, det var cirka 1/3-dels decennium sen senast. Det fanns en del att prata om kan man lugnt säga. Till dagens kändisspaning ska jag lägga Fredrik Wikingsson ifrån "ett herrans liv". Han satt och fikade vid ett bord på Kafé 60 som jag och Oscar besökte.

Igår såg jag också en kändis på vägen mellan stationen (Centralstationen Stockholm) och CUF:s RO typ 600 meter lyckades jag pricka in Göran Lambertz, chef på JK. Inte lika poppigt men han får också vara med i TV mycket.

Nu ska jag efter mitt längsta blogginlägg sova. Jag har minst 2 personliga Sthlms vikningar inplanerade imorgon plus jobb på RO samt hemfärd.

Be safe out there - kram!

Inga kommentarer: