20051123

Fel på människor eller framtidstron?

Såg nyheterna idag om att Metall och Industrifacket slagit ihop sig till ett nytt med mer än 400´000 medlemmar.Intressant är att 10% av dessa medlemmar röstar på borgarna. Det nya fackets ordförande sitter i Sossarnas Verkställande utskott och menar att fackets updprag är att ordna en Socialdemokratisk valseger 2006. Ja för det går ju bra för Sverige, Alla ske med i a-kassa rullarna.

Snabbt räkne exempel:

10% av 400´000 medlemmar = 40´000 medlemmar

40´000 medlemmar x 500:- (per år) i fackavgift (ej a-kasse delen)

= 20´000´000:- (20 miljoner) Varför röstar dessa 40´000 medlemmar borgerligt när de varje år skänker 20 miljoner :- till sossarnas valapparat?

Jag ska skriva till mitt fackförbund och fråga om de också ska sponsra mina motståndare i valet 2006. Varför ska jag isåfall jobba åt Centerpartiet i valet? Alternativt varför skall jag betala pengar till er?

- Jag är ju så svag som människa!

3 kommentarer:

Maria Leander sa...

Tänk att både du och Magnus har räknat matte på fritiden på bloggen..... ;)

Magnus Andersson sa...

Berätta inte Jonas,du kanske blir av med jobbet! Det blev ju den LOanställde i Dalarna som berättade att han var kristdemokrat... fast det är klart, det var ju the other way around. Och är det tvärtom så är det ju skillnad =)

Jonas Rask Samuelsson sa...

Same same but different ... ; )