20081205

Idag kommer ett krispaket

Regeringen har flaggat för en presskonferens senare idag. Det skrivs att det kan tänkas vara ett krispaket men det kan ju också vara Volvo (god förbjude). Hur som kommer Kalle Olsson på länstidningen få som han vill. Han kommer få det kl. 10:45 på regeringen.se enligt interninfon från partiet. Länkas snart här till webb-TV utsändning från regeringens hemsida.

Mest märkligt är att det är staten som skall fixa biffen, bilen och bostaden när såna med politisk hemvist som Kalle skriver. Ska inte staten köpa Volvo så ska den pyttsa in mer pengar i systemen för då löser det sig. Inte har det ropats "köp mer lokalodlad mat, köp Jämtlands produkter till jul osv." Nu om nån gång så är ju skitvaror, ofta med hemvist utsocknes, onödiga. Vist föredrar jag utländska stereoapparater framför Svenska men jag tror ni hänger med. En tråkig retorik som bara får fram "Maud Olofsson och regeringen har ansvaret - inte ni människor". Till slut måste jag säga att om vi nu hade varit närstående att köpa Volvo. Skulle vi berätta det i media och hur sugen vi är på det?

Om jag skall förhandla priset på en t-shirt med polaren Andreas så slutar det under hundringn och udda blir jämt över tid, ingen allvarlig förhandling. Ska jag köpa en begagnad snowboard för några tusen då lägger jag lite mer tid till att förberedda mig. Ska jag förhandla om en bil för runt 50´000 (aldrig gjort men ponera) då läser jag på ännu mer, ni fattar trappstegen va?

Skulle vi köpa Volvo för 45 miljarder skulle det bi 5000 kronor per skalle i det här landet. För mig är det lite mer än en snowboard nästan en ny. Något som inte riktigt passar min budget just nu. Men Kalle & Mona vet att det är elt rätt att köpa Volvo. För de vill att näringsminister MAud Olofsson (som i deras ögon inte klarar någonting) ska styra högst upp vid rodret, suck!!!

Nä booooring är vad det är! I länet skall väl landstinget börja köpa upp företag som håller på att konkursa eller är det bara stora starka staten som skall göra sånt? Sjukförsäkringar, LSS, luftslott i infrastrukturen och annat det löser sig ju - STATEN FIXAR DET!

Suck - kom på något nytt och berätta vad ni egentligen vill att Maud ska göra - styra eller inte?

Inga kommentarer: