20081003

Bolånekrisen uppkom genom petiga politiker

Jag har ju tänkt att bloggen skall inte bara vara opinionsbildande utan ibland fugnera folkbildande. Dick Erixon har flera bra inlägg om bostadslånekrisen som startade efterchocken och finanskrisen som påverkat oss här i Sverige nu. Det är en väldigt snabbt klippt film så jag rekommenderar att stanna och läsa vissa texter OCH hänvisningar då faktiskt innehåller källhänvisningar. Efter att dra mig till minnes allt jag hört om "Sub-prime" lån och annat kan jag bara återigen konstatera att politiker skall inte ha fingrarna med i ALLA syltburkar hur gott det än kan tänkas smaka. Till slut har man bara blandat ihop det och det blir en jäkla soppa.

Burning down the house: What Caused the housing crisis

Rekommenderar er också att lägga till Dick Erixons blogg i bloggrollen eller RSS-läsaren.

Inga kommentarer: