20080327

Varför jag gillar Kenneth Johansson

Det finns dalkarl som är "husket" trevlig med ett leende som säljer, med ett tilltal och värme som får en att bli glad och positiv, Kenneth Johansson heter han och är ordförande i riksdagens socialutskott. Han är inte bara trevlig och snäll han jobbar bra och har goda idéer. En av dem är att sätta stopp för monopolet som Apoteket AB har idag på medicin.

Ett av de goda skälen för det är att just nu behöver åka till Apotek Scheele i Stockholm , Sveriges enda dygnet runt öppna apotekt, för att kunna få tag på en alvedon. Jag har precis avslutat ett hyfsat långt arbetspass sen klockan 09:00 imorse och nu värker min trasiga biceps (snowboard + fjäll = fall) mer än den gjort sen jag ramla under snowboardturen. Tanken är väl inte att jag ska sysselsätta vår akut på det enda sjukhuset i länet? Det finns väl enklare lösnignar? Typ att gå till Statoil, Matpiraten eller Hemköp de har bra öppetider för de som inte äter alvedon regelbundet, mina senaste ipren har passerat bäst före datumet, eller inte går hem 17:00 från jobbet.

Jag kommer att se fram emot det kommande svaret på remissyttrandet på Apoteks utredning från landstingets sida.

Natti natti från Hus 2.

Inga kommentarer: