20080223

Ett livskraftigt CUF

Det har varit CUF-fyllda dagar sedan Magnus Andersson, förbundsordförande, anlände i onsdags. Torsdagen på F4 där Noliamässans jobb-dagar gick av stapeln. Fredagen var det jobb men CUF Väst Jämtland hade bjudit in Magnus att vara med och solidaritetskolla gymansiet i Järpen. Kvällen blev ägnad åt CUF med mat och prat om CUF:s framtid i länet. Den avslutades med filmen "Se upp för dårarna" som nog är en ny favorit och kanske den i mina ögon modernaste svenska filmen jag sett på länge.

Idag har jag slagit personligt rekord i att skriva protokoll tror jag. Det har varit årsmöte med en 2 avdelingar och en nystart av Jämtland-Härjedalens CUF distrikt. Det känns härligt med den vilja som finns nu bland CUFarna i länet. Helt klar kommer CUF att skapa sig mycket inflytande på den politiska arenan framöver, jag vågar sätta pengar på att det börjar redan nästa vecka. Mycket idéer och mycket vilja är en god grund för att valet 2010 i Jämtlands län kommer bli MINST lika roligt som jag och de unga kandidaterna hade det i Bollnäs & Gävleborg 2002. Håll utkik på
www.cuf.se/j-h...

Lycka till!

Inga kommentarer: