20080107

Första arbetsdagen 2008

Så var första arbetsdagen 2008 slut och det blir hemåt för att göra lite käk, ska senare dyka ner i ett par dokument som skall lusläsas och sammaföras. Oväntat engagerande har det iaf varit att få inte sin plats i det nya kontoret/huset (gamla epidemihuset) bredvid sjukhuset. Arbetet skall väl inte sägas ha gott enligt plan, när senast blir livet så? Kastade väl åtta snöbollar imorse i hopp om att få dem att självrulla till stora klot fram på eftermiddagen men ack va det sprack (rim). Har iaf redan fått en hel del ur händerna men fortfarande ligger dock mailen och hemsidorna ogjorda.

Vädret har senaste veckorna varit helt underbart, såg att det är 105 cm snö i Vemdalen (i terräng). Dagen innan nyår var jag och två vänner där i ynka 80 cm, det luktar puder ända in till stan tycker jag mig känna.

Vardagen kommer över mig fort men det har börjat i på rätt sida. Min chef Marianne är veckans bloggare på landstingets personaltidning, Bernt har skrivit en motion om landstingets penssionsskuld och jag har pratat med Berit om primärvårdsutredningen. Samtidigt lägger jag ett pussel i huvudet för att få det kommande jobbåret att flyta. Det fungerar inte så sista timmarna har det blivit slita/läsa/stöka med papper och "rita" för hand, vilket verkar ge min hjärna rätt gränssnitt för att funka.

Tills sist kan ska jag också konstatera att jag är så så så! dålig på att skaffa och söka ny musik att jag har fått rulla snowboardfilmer i bakgrunden för att få lite skönt arbetstempo.

Tips och blandband mottages tacksamt!

Inga kommentarer: