20071214

Stortorget kommer kosta 36 miljoner

Så blev det till slut det man inte önskade och Stortorget i Östersund kommer att byggas om för 36 miljoner. Det blir också den berömda gropen enligt Vese Honkonens förslag som gäller som utformning. Ska man se några vinnare bör det bli de som kör skate/Bmx då det kommer bli spännande former och mycket trappsteg. Alltid något fast kommunen kommer väl anse detta vara ett otyg som skall stävjas och motarbeta dessa nya kulturyttringar.

Jag har ju sett kommande investeringsplan för Östersund och det kommer att bli en tuff tid om några år tror jag. Såg också att man har valt att skjuta besparingar på framtiden för totalt 25 miljoner, och Storsjöbadet blev 3 miljoner dyrare pga misstag med inlämnade ritningar. Jag tror att pojken med guldbyxorna bor på rådhuset, eller så får kommunen mycket mer pengar på grund av alla som fått jobb? Allt artiklar via ÖP.

Ett varnignens finger vill jag dock höje för ekonomin framvöer. Nya Jämtkraft arena är inte belagd, Skidskytte-VM skall arrangeras och Björntanden skall byggas där kommun skall stå för Gondolbanan. Jag skulle iaf hängt av mig spenderbyxrona ibland...

1 kommentar:

CresceNet sa...

Gostei muito desse post e seu blog é muito interessante, vou passar por aqui sempre =) Depois dá uma passada lá no meu site, que é sobre o CresceNet, espero que goste. O endereço dele é http://www.provedorcrescenet.com . Um abraço.