20071116

Litsvägen inn

Ännu en vecka till ända och med senaste tidens schema är det ganska skönt att slippa klockan ringades i örat innan 07:00 imorgon. Lägenheten har glädjande nog haft mycket besök senaste tiden. I förra veckan kom Johan Kling ordförande i CUF Internationell Kommitté och ledamot i CUF:s Förbundsstyrelse samt tilika partiombudsman i Västerbottens Centerdistrikt. Han var här för jobb men också för att träffa CUF, vilket jag återkommer till i nästa vecka. I söndags kom Jessika Karlsson Loftbring, vice ordförande i Förbundet Vi Unga. Hon har nämligen Jämtland som kontakt distrikt och jag lovade att ställa upp med boende. Det är aldrig fel att ha gäster och vad det verkar trivdes Jessika i Östersund. (gud va mycket länkar)

Veckan i övrigt har varit bestått av primärvårdsutredning, psykiatrigenonlysning samt yttrande över en rapport till regeringen, utöver daily business. Det är ett underbart jobb helt klart.

Ikväll tänkte jag passa på att njuta av vinterstaden Östersund, som är täckt av 2-3 dm vit härlig snö, och nöta lite i längdspåren runt ÖSK - Jag bör göra det igen! Inte för att det gick bra utan framförallt eftersom jag är rent usel på längdskidåkning, följande problem upptäcktes:


  • Min bens brist på koordination för skating
  • Mina armars brist på koordination för stakning
  • Mina brist på koordination mellan armar och bens simultana rörelser
  • Mina sandpappers täcka skidor som vägrade glida utför
  • Mina teflonhala skidor som inte gav fäste uppför
  • Mina brist på allmän styrka i de delar mellan arm, ben och resten av lemmarna som bidrog till mina regelbundna tolkningar av Bambi på hal is.

1 kommentar:

Karolina Adolfsson sa...

hehe, övning ger färdighet =)