20071025

Vad är ett liv? - SSU Sthlm

Det jag gör känns kanske som pajkastning, men det är inte min mening. Det handlar om större frågor än så. Under valet 2002 kallades "högern" för nazistsympatiserande av SSU:are, offentligt i debatter. Nu har det skett igen - SSU Stockholms blogg- och finns svart på vitt.

Värsta av allt är sista stycket...

Att överklassen börjat döda varandra skiter jag blanka fan i. Hela debbaten är snedvriden. Bättre att den unga bourgoassien dödar varandra än att de som alltid riktar sitt våld mot arbetarklassen.

Tänk Stockholm, tänk gatuvåld. Tänk på manifestationerna som varit mot gatuvåldet. Det här övergår mitt intellekt. Frågan man bör ställa sig vilken kultur stöds inom SSU? Med ett inlägg som det här verkar all samhällsnärvaro som bortblåst samt värderingen av ett liv! Fy fan!

2 kommentarer:

Nicklas Eriksson sa...

Säger bara:

"Firade Palmes död med cigarr
När Olof Palme mördades 1986 firade M-politikern Marie Lennerljung i Ängelholm med cigarr. Det avslöjade hon i ett inlägg på ett nätforum förra veckan, enligt Helsingborgs Dagblad.
Läs också
11 oktober 2007 Läsarnas dom: "Väldigt osmakligt" 11 oktober 2007 "Jag utgår från att hon kommer att uttrycka ånger" 11 oktober 2007 Mona Sahlin: Jag mår fysiskt illa

Moderatpolitikern Marie Lennerljung är ersättare i tekniska nämnden i Ängelholm. Inlägget om reaktionerna på Palmes död postades på BMW MC-klubbs forum i förra veckan, skriver HD.
”Palmes död är en obetydlig parentes i världshistorien och i Sverige är det väl bara sossar som sörjer den inbilske typen. Jag själv rökte cigarr i glädjeyra 1/3-86 för att fira att Sverige befriats från sin kommunistdiktatur”.
Tog bort inlägg

Marie Lennerljung plockade själv bort inlägget efter ett par dagar men innehållet kommer nu att tas upp i den lokala partikretsen.
– Så här tycker inte jag att en representant för partiet ska uttrycka sig, säger Sven-Ingvar Borgquist, ordförande för den lokala M-kretsen i Ängelholm till tidningen.
Marie Lennerljung själv vill inte kommentera inlägget."

Jonas Rask Samuelsson sa...

Vill du r�ttf�rdiga eller tycker du jag ska acceptera beteendet? B�de �r lika fel men det g�r inte att st�lla h�ger mot v�nster i en fr�ga om m�nniskov�rde. D�r �r vi alla eniga, f�rutom tv�.