20071021

Första 48 timmarna

Gabbe kör powernapp medans jag passar på att blogga ur mig vad som hänt sedan jag kom hit för 2 dygn sedan. Det har mest känts enormt, allt är större än allt jag sett förut. På mina 48 timmar här på Manhattan har jag inte haft en vy utanför ön, det känns konstigt.

Ankomsten började med att jag skrämde livet ur min värd genom att surra runt i Metron i ett par timmar utan mottagning. De hjälper liksom inte till att det saknas mottagning i Metron kan jag lova. Gårdagen blev vila samt en tur på stan för shopping och lära sig hitta. Gabbe har dragits med en förkylning som brutit ut så även ett besök på dessa märkliga men spännande apoteket, jag kommer nog skriva ner en mindre uppsats på området ALTERNATIVA LÖSNINGAR Sverige <-> USA. En del kan jag direkt koppla mot arbetet med Regionala Utvecklings Strategin för Jämtlands län, återkomer som sagt var.

Gårdagens kalasande var grymt skoj det var taxi hit och taxi dit med de andra ungdomsdelegaterna, sista stoppet var på Nikkitown den enda som saknades där var Tom Cruise i baren. Nervarvningen skedde på takverandan till ett hotell med Coca-Cola Plus och tilltugg. Efter ett tag insåg jag att ingen av oss bodde på det hotellet utan det var för utsikten som vi smugit upp hit.

I dag har vi sovit och sen lunchat med norrmännen i Central park. En park vars omfamnade vyer består till 100% av Manhattans skyskrapor, mäkrlig känsla men vilken härligt kreativ miljö. Eftermiddagen spenderades i parken "playing in the park" återingen för långt för ett blogginlägg.

Strax kommer Laura från Rumänien hit för ett par glas vin (som köpts i butik bredvid vår uppgång) sen är det bestämt träff klockan 21:00 på Wall Street med resten av gänget. Peace out!

Inga kommentarer: